הקמת סניף פיילוט כמודל להוכחת קונספט כפוטנציאל להתרחבות לרשת מזכה

מאמרים

אם יש לכם עסק מצליח ואתם רוצים להתרחב לכדי רשת מזכה, הדבר הראשון שיש לעשות הוא להקים סניף פיילוט, המבוסס על העסק הקיים שלכם, שישמש מודל להוכחת הקונספט לרשת המזכה. 

העסק המקורי

הרעיון של התרחבות לכדי רשת יעלה בדרך כלל כאשר מתקיימים התנאים הבסיסיים הבאים:

  1. המודל העסקי הקיים מוכיח עצמו, כלומר העסק המקורי מצליח.
  2. יש ביקוש רב למוצר/שירות, גם באזורים גיאוגרפיים נוספים.
  3. ניתן להעביר את הידע המקצועי ואת השיטות לגורמים נוספים.
  4. לבעל העסק יש את הכישורים הניהוליים /  האישיים וכישורי המנהיג הנדרשים כדי לצאת ולהחזיק מהלך כזה.
  5. לבעל עסק יש את המשאבים הפיננסיים הנדרשים כדי לצאת למהלך כזה, ויש לו גם את הזמן ואת הפניות המנטלית לכך.

 

סניף הפיילוט

כאשר כל או לפחות רוב התנאים שלעיל מתקיימים, אפשר להתחיל ולבדוק אפשרות של החלת המודל העסקי הקיים, על סניף נוסף – הוא סניף הפיילוט.

המטרה היא להמחיש בפני זכיינים פוטנציאליים שהקונספט שלכם ניתן לשכפול, ובהצלחה. 

סניף זה ישמש כבסיס של הרשת המזכה ולצורך העניין הוא יתפקד כמעין סניף בזכיינות, שעליו יחול מודל הזכיינות הנבחר במלואו.

 

איך עושים את זה?

הייתי מחלק את זה לשני חלקים:

  1. תכנון ובניית תשתיות.
  2. הקמה ותפעול בפועל.

 

תכנון ובניית תשתיות לסניף הפיילוט

הדבר הראשון שיש לעשות הוא לנסח את הרעיונות המובילים ואת אופני הפעולה של העסק הקיים – אם טרם וסחו.

אלה כוללים בין היתר את החזון העסקי, ה – DNA, המטרות והיעדים האופרטיביים של העסק הקיים, חוויית הלקוח, הבידול העסקי, המודל הפיננסי, אופני הפרסום והשיווק, ספר הנהלים והתפעול, ייצור המוצר, בחירת הספקים, הכשרת העובדים, בקרה וביקורת ועוד.

 

במקביל, יש לנסח את המודל העסקי של הרשת.

המודל העסקי יכלול בין היתר:

  1. את הרעיונות המובילים ואופני הפעולה, כפי שנוסחו בעסק המקור.
  2. מהם דמי הזיכיון הראשוניים והתמורות בגינם.
  3. מהם דמי הזיכיון השוטפים (תמלוגים) שתגבה הרשת והתמורות בגינם.
  4. מהם המוצרים/שירותים, תמחורם וכיצד יסופקו לזכיין.
  5. תחום הפרסום והשיווק, הקניין הרוחני ושימוש בסימני המסחר.
  6. האלמנטים המשפטיים, הביטוחיים והרגולציות הרלוונטיות.

 

הקמה ותפעול בפועל של סניף הפיילוט

הזכיין הראשון שתגייסו או הסניף הראשון שתקימו בשיטת הזכיינות (אתם יכולים להקים סניף שלכם, שיפעל כמעין זכיין) יהיה המודל שלכם.

כעת יש לשכפל את הרעיונות ואופני התפעול של עסק המקור וליישם עליו את המודל העסקי.

ההצלחה טמונה ביכולת שלכם לשכפל וליישם במדויק את כל האלמנטים הנ"ל, בסניף הפיילוט.

כשהסניף הזה (סניף הפיילוט) יצליח – תדעו שיש לכם 'מתכון מדויק' (או לפחות בדרך לדיוק) שמוכיח את הכדאיות של זכיינים פוטנציאליים להיות חלק מהרשת שלכם, ומשם הדרך להקמת סניפים נוספים ולהתרחבות הרשת, עשויה להיפתח.

 

הרחבת העסק המצליח שלכם לרשת דורשת ליווי של עורך דין מומחה לזכיינות.

מוזמנים לדבר איתי.

אשמח לסייע.

עו"ד אדיר זאבי

התייעצו עם צוות עורכי הדין שלנו

OUR SERVICES

תחומי פעילות

מה לקוחות אומרים עלינו

מה
לקוחות
אומרים
עלינו

רוצים לשמוע את המומחים?

תוכנית שבועית המאריינת את מיטב המוחות בתחום הזכיינות עם השאלות המשפטיות והעסקאות החשובות בהתקשרות בין רשת לבין זכיינים באולפן אתכם

רוצים להשאר מעודכנים?

להצטרפות לרשימת התפוצה שלנו השאירו כתובת מייל: