מה באמת מניע את עולם העסקים

מאמרים

אחת התופעות הנפוצות שאני נתקל בהן בעיסוקיי הרבים בעולם הזכיינות ובעולם העסקים בכלל, היא העובדה שהסיבה לכך שאנשים בוחרים לפתוח עסק או לחבור כזכיינים לרשת קיימת – היא לעשות כסף.

אני כמובן מדבר על ה – Why. כלומר, על המניע העיקרי.

 

הנחת יסוד:

עסק שאינו מכניס מספיק כסף ואינו מרוויח, אינו בר קיימא ומוטב שיסגור את הדלת.

על כך אנחנו יכולים להסכים.

אך האם עסק שהוקם אך ורק למטרת כסף ורווחים, ישרוד? שלא לומר, יצליח??

כנראה שלא.

 

אז מהו הדבר שבאמת מסובב ת'עולם? 

כשאני מלווה בעלי עסקים בראשית דרכם, אני ראשית בודק מולם שתי שאלות בסיסיות:

1.מהי הסיבה המרכזית שלהם לפתיחת העסק?

2.מהי מידת החיבור שלהם למוצר או לשירות וכמובן, למותג?

 

שאלות אלה מהותיות למסגרת המשפטית שעליה אני אמון בעסקה הנרקמת בין הזכיין לרשת או בעסקה מסחרית אחרת.

אך כמי שמלווה את הנפשות הפועלות שעומדות בפתחה של הרפתקה אישית ועסקית מאתגרת ורוצה מאוד בהצלחתם, אני חש מידה גבוהה של אחריות גם לרעיונות, להנחות היסוד, למידת התשוקה ולחזון שעליו העסק הזה יהיה מושתת, ה – VISION של העסק.

הם אלה שבסופו של דבר יקבעו את מידת הצלחתו.

עכשיו… חזון! יש שיאמרו שזה רעיון גדול מידי, יומרני.

אני אומר: זהו רעיון בסיסי שממנו תצמח הצלחה כבירה, וגם כסף גדול.

מהחזון אנו פורטים את התכנית העסקית, המטרות והיעדים של העסק.

 

אז נדגיש שוב:

כאשר המניע העיקרי לפתיחת העסק עמוק ומגובש ואחר מאשר רק ״לעשות כסף״, אני יכול לומר שההכנסות של העסק – לא יאחרו להגיע.

 

המגובשים וה'מפוזרים'

ניסיוני הרב לימד אותי להבחין מיד בין הלקוחות שמגיעים אליי שיש להם רעיון מהודק, שהם מגובשים היטב ויודעים להצביע ללא היסוס על היעדים שאליהם הם רוצים להגיע, לבין אלה שאני מכנה 'המפוזרים' – שלרוב, מה שיאפיין אותם זה שהם רוצים פשוט שיהיה להם עסק מניב.

אז אם אתם מנויים על אלה האחרונים שציינתי, אני מזמין אתכם לפגישה אצלי במשרד, שבה נשוחח ונחליף רעיונות. אני אשאל הרבה שאלות ואתן לכם גם הרבה חומר למחשבה ופעולות בצידו.

 

כבר אומר: אני לא אעשה לכם את זה קל.

כי זו הדרך!! ללא קיצורים.

רק כך תוכלו לסמן לעצמכם את הנתיב הנכון לעסק מצליח.

בהצלחה!

עו"ד אדיר זאבי

התייעצו עם צוות עורכי הדין שלנו

OUR SERVICES

תחומי פעילות

מה לקוחות אומרים עלינו

מה
לקוחות
אומרים
עלינו

רוצים לשמוע את המומחים?

תוכנית שבועית המאריינת את מיטב המוחות בתחום הזכיינות עם השאלות המשפטיות והעסקאות החשובות בהתקשרות בין רשת לבין זכיינים באולפן אתכם

רוצים להשאר מעודכנים?

להצטרפות לרשימת התפוצה שלנו השאירו כתובת מייל: