סימני מסחר וקניין רוחני – האם הם תמיד בבעלות הרשת המזכה?

מאמרים

יש נטייה לחשוב שכל רשת זכיינית באשר היא, גם אם היא גדולה ומוכרת מאוד, בין אם היא בישראל או בחו"ל – היא גם הבעלים של הקניין הרוחני וסימני המסחר שלה.

אבל… לא כך הדבר.

 

כשאני מייצג רשתות – 

אחד הדברים שאנו מטפלים בו במשרד הוא רישום סימני המסחר שלהן או בדיקת תוקפם של הסימנים הקיימים.

פעולה זו מעניקה לרשת זכות שימוש ייחודית בסימן בנוגע למוצרים ו/או השירותים שהיא רשמה, ומאפשרת לה לייצר לעצמה מוניטין שיבדיל אותה ממתחריה. בנוסף, רישום הסימן מונע הטעייה, ולכן הוא משרת גם את הצרכן שרוכש מאותה רשת.

 

כשאני מייצג זכיינים פוטנציאליים – 

אנו בודקים האם הרשת שממנה הוא מבקש לרכוש זיכיון, היא הבעלים של סימני המסחר שלה.

אם היא לא הבעלים, גם הזכיין אינו רשאי להשתמש בסימני מסחר אלה והוא חשוף לתביעה אם הוא משתמש בהם!! 

 

אז לכל השואלים אותי:

"באמת צריך עורך דין לייצוג בעסקת זכיינות..?" 

הנה סיבה נוספת לכך ש.. כן כן וכן!

זה חשוב כי יש מהמורות לא צפויות בדרך והרבה מאוד נתונים שאינם ידועים למי שאינו בקיא בחומר.

התייעצו עם צוות עורכי הדין שלנו

OUR SERVICES

תחומי פעילות

מה לקוחות אומרים עלינו

מה
לקוחות
אומרים
עלינו

רוצים לשמוע את המומחים?

תוכנית שבועית המאריינת את מיטב המוחות בתחום הזכיינות עם השאלות המשפטיות והעסקאות החשובות בהתקשרות בין רשת לבין זכיינים באולפן אתכם

רוצים להשאר מעודכנים?

להצטרפות לרשימת התפוצה שלנו השאירו כתובת מייל: