אחת החוזקות של רשתות מצליחות היא זכיינים איכותיים.
אז בואו ראשית, נגדיר מהו זכיין איכותי:
- 'שחקן נשמה' – מחויב למותג שלך ולתרבות הרשת.
- 'ביזנס מן', איש של עשייה הפועל בהתאם לתכנית עסקית סדורה, ומייצר רווחים.
- לרוב הוא ירצה להקים יותר מסניף אחד ברשת.
יש כמובן פרמטרים נוספים, אבל אלה שלושה משמעותיים.
לרוב, זכיין איכותי לא נוצר 'יש מאין'.. כמזכה, יש לך את היכולת ואת השליטה 'לייצר' כאלה.
איך עושים את זה?
קבלו כמה עקרונות:
התייחסו לתהליך הגיוס כתחילתה של מערכת יחסים:
מכירת זיכיון היא לא מכירת 'מוצר' כמו מכונית או דירה. זה קשר עסקי ארוך טווח. השקיעו במועמד שלכם, הכירו אותו וכבדו אותו, כי ייתכן שאתם עומדים לפצוח במערכת יחסים לשנים הבאות.
העדיפו איכות על פני כמות
בעלי רשתות רואים בהתרחבות מטרת-על והרבה פעמים מגייסים זכיינים שלא באמת מתאימים להם.
זו טעות גמורה ובזבוז של המשאבים שלכם. בדקו היטב את רמת ההתאמה של המועמד לרשת שלכם.
עודדו את הזכיינים הקיימים שלכם לגייס מועמדים פוטנציאליים
הזכיינים הקיימים הם למעשה, ערוץ השיווק הטוב ביותר שלכם, זאת בהנחה שהם מרוצים. מה שמוביל אותנו לעקרון הבא.
לעולם אל תפסיקו להשקיע בזכיינים שלכם
למידה, הדרכה, העשרה, תמיכה והקשבה לזכיינים – הם הערכים שצריכים להיות 'עמוד האש' שלכם. רק כך תוכלו לקיים מערכת מיטבית המורכבת מנבחרת על של זכיינים איכותיים, ולהוביל את הרשת שלכם להצלחה.
עו"ד אדיר זאבי